Monday, February 15

"sesungguhnya Allah menurunkan dugaan ke
atas hamba-Nya mengikut kemampuan"



kebelakangan ni hati aku menjadi sangat tidak tenteram....
tak pernah aku merasa kegelisahan hati yang sebegini rupa...
sangat membebankan...
sangat menyakitkan...
sangat meruntun perasaan...

aku seperti menjadi seorang yang bukan seperti aku.....
hati aku tidak tenteram!!
fikiranku gusar!!

sungguh memilukan...
siang hari ku isi dengan menyulam perasaan...
dan malam ku diisi dengan tangisan dan sebak...

tiada siapa yang memahami apa yang terjadi ke atas diri aku...
bahkan aku sendiri tidak dapat memikirkan apakah yang berlaku kepada diri ku sendiri...
namun, aku percaya dan aku redha...
kerana apa yang menimpa diri aku ini merupakan qada' dan qadar yang telah ditentukan oleh Dia...


ya Allah...
seandainya ini balasan yang Kau turunkan disebabkan kekhilafan aku selama ini..
akan ku tempuhi ujian-Mu dengan tabah...
walaupun, ujian-Mu ini sungguh berat...
aku redha...
kuatkanlah semangat hamba-Mu ini, ya Allah...
dalam mengharungi pancaroba kehidupan yang fana ini...

1 comment:

  1. hari ni..
    ku sudah mampu tersenyum dan gembira...
    tawa riang menghiasi hari...

    telah ku tempuh ujian dari-Nya..
    kerana...
    Dia mengetahui, hamba-Nya ini mampu untuk melaluinya...!!

    syukran...

    ReplyDelete